31.01.2013

Úvodom poprosím všetkých čitateľov, aby si článok prečítali celý a nie len titulok (a nevynášali tak unáhlené súdy). Približne týždeň som premýšľal, či niečo podobné vôbec napíšem, ale primäl ma k tomu výrok Dominika Graňáka, ktorý pred týždňom povedal: „V našej krajine teraz vypukol boom, keďže v lige (KHL) začal hrať Slovan. Možno 90 % populácie fandí Slovanu. A ďalší ho nenávidia, a preto podporujú každého súpera Slovana“. Diskusia na internete sa nasledujúcich 7 dní niesla asi v tomto smere: Slovanu musia fandiť všetci Slováci, lebo je to náš jediný zástupca v KHL, reprezentuje celú krajinu a nefandiť mu môže iba sedlač a lúza.

Úvodom musím povedať, že zo všetkého najviac si v športe cením klubizmus a teda rivalitu medzi klubmi, ktorá dodáva najmä kolektívnej hre šťavu. Avšak vďaka môjmu zmiešanému pôvodu – mama pochádza z Košíc, otec z Bratislavy a ja som vyrastal v Senici – som bol od malička nad vecou, čo sa regionálnej rivality týka. To proste na mňa nefungovalo, lebo sám som tak trochu „odvšadiaľ“. Avšak nikdy som si nezamieňal športovú rivalitu s regionálnou nenávisťou a doslovným primitivizmom. Vždy mi vadilo, keď sa pri hokejových, či futbalových zápasoch v Bratislave, či na Záhorí nadávalo na Východ a v Košiciach zas na Bratislavu. Vždy som to bral ako útok na kus zo mňa. Avšak, športovú rivalitu som vnímal (a doteraz vnímam) ako čosi zdravé a tradičné – čo sa budovalo desaťročia. Vo futbale máme tradičnú rivalitu medzi Trnavou a Slovanom, v hokeji zas medzi Slovanom a Trenčínom, resp. Košicami. Je to prostredie, v ktorom sa považuje za normálne držať palce každému inému, len nie úhlavnému rivalovi. Ak by ostal Real Madrid jediným španielským tímom v Lige majstrov, očakával by niekto od fanúšikov Barcelony, že budú Realu fandiť ako správni Španieli, lebo Real v tejto situácii reprezentuje celú krajinu?

Apropo, Slovan Bratislava sa nestal jediným slovenským zástupcom v KHL preto, že by si svoju účasť vybojoval v akejsi pomyselnej slovenskej kvalifikácii (na spôsob Ligy majstrov vo futbale). Slovan je našim jediným zástupcom preto, lebo nikto iný nedokázal získať potrebné financie na účasť v lige (renomé klubu nepridáva ani fakt, že ho financuje aj človek ako Juraj Široký) . Chudobnosť našej krajiny teda nemôže byť argumentom v prospech toho, aby všetci Slováci brali Slovan za svoj tím (a neprispieva k tomu ani fakt, že na jeho nový predražený štadión sa museli zložiť naozaj všetci Slováci – pre objektivitu dodávam, že takisto aj na nový štadión v Košiciach). Na začiatku aktuálnej sezóny mali mnohí novinári naivné predstavy, že keď v Slovane budú hrať hráči z Košíc, Trenčína a v podstate z celej krajiny, tak ľudia budú považovať Slovan nie za bratislavský, ale za slovenský klub. Fakt, že sa tak nestalo nehovorí o závistlivosti „CP-čkárov“, či o sedláckosti Nebratislavčanov. Hovorí to len o ignorovaní faktoru klubovej a regionálnej rivality zo strany médií. Na reprezentovanie našej krajiny máme legitímnu reprezentáciu Slovenskej republiky. Tam sú naši najlepší hráči naprieč celým Slovenskom kamaráti, avšak hrajúc za svoje kluby sú to nekompromisní súperi (viz Chára vs. Šatan).

Miro Šatan po strete so Zdenom Chárom

Miro Šatan po strete so Zdenom Chárom

A teda, prečo nie som fanúšikom Slovana ja? Musím priznať, že práve v túto sezónu ma to naozaj zamrzelo. Nakoľko Slovanu sa celú sezónu relatívne darí, má plný štadión a v meste je ošiaľ, rozhodol som sa aj ja nasať trochu z tej atmosféry. Zúčastnil som sa teda jediného zápasu – proti Dynamu Moskva. Hoci celý štadión horlivo fandil domácemu tímu, ja som to nemohol precítiť. V tomto prípade neplatilo, že držím palce druhému tímu – len nech nevyhrá Slovan. Naozaj som to Slovanu prial (je mi sympatickejší, ako ktorýkoľvek iný tím z KHL), avšak za celé 2,5 hodiny som nenadobudol pocit, že naozaj patrím k ostatným fanúšikom Slovana. Celý svoj život som fanúšikom rodných Košíc a Slovan som v našej extralige považoval za úhlavného rivala. Stále je vo mne nazbieraná tá nechuť voči arogantnému správaniu fanklubu, pod heslom „Blava tá je jediná, ostatné je dedina“, či ešte horšie správanie sa fanúšikov futbalového Slovanu – hraničiace nielen s vandalizmom, ale aj rasizmom a antisemitizmom. A to všetko opäť pod arogantným názvom Belasá šľachta. Nehovorím, že niečo také neexistuje aj pri iných tímoch (práve naopak – antisemitizmus je prítomný u fanúšikov všetkých klubov, ktoré majú ultras). Avšak, keď sa niečo také deje pri fanklube úhlavného rivala, máte k tomu dvojitý odpor.

Fašistické motívy fanúšikov Slovana

Fašistické motívy fanúšikov Slovana

Na záver: V médiách som zachytil ohlasy mnohých známych osobností z iných miest, ako je Bratislava, typu: „Som Košičan, celý život som neznášal Slovan, ale teraz, keď hrá v KHL, tak mu držím palce. Sám tomu neverím“. Nikomu to neberiem, ale pri väčšine fanúšikov takýto prerod nenastal. A teda, ak sa budú nabudúce pohoršovať intelektuáli z fanúšikovskej obce Slovana, napr. redaktori časopisu .týždeň, že ako je možné, keď niekto z východu nefandí Slovanu… Prosím, uvedomte si, že vynucovať si fanúšikovskú náklonnosť je podobne zúfalé ako vynucovať si lásku…

Hodnotenie
1/5 2/5 3/5 4/5 5/5
Počet hodnotení: 2


Anketa
Náhodné články z aktuálnej sekcie Náhodné videá z aktuálnej sekcie

    V danej kategórii sa nenachádzajú žiadne videá.

Komentáre

Páči sa vám autorov štýl písania, stotožňujete sa s jeho názorom alebo si myslíte, že sa na vec pozerá zo zlého uhla a niečo mu uniká? Zapojte sa do diskusie a vyjadrite svoj názor!

nebude uverejnený
Alebo sa prihláste »
Koľko je 1 plus dva?
Položky označené * sú povinné

Ja (Neregistrovaný užívateľ) 04.03.2014 16:02
Ja

Prečo by som mal preboha fandiť Slovanu? Keď bol v KHL Poprad tak som v správach počúval akurát ako sa Slovanu darí v našej lige a ako tam nemá rovnocenného súpera a bla bla bla. A Poprad že zas prehral a nik nan nechodí lebo sa vraj na to nedá dívať a nemá to budúcnosť.A teraz mam problém v správach pozrieť si ako je na tom naša liga pretože Slovan opäť nesklamal a prehral, ďalšia sprava že o týždeň ho čaká taký súper a to už musí dať, ďalšia správa ako je na tom v rámci ligy. Keby že aspoň vstupné bolo normálne tak si skočím na Slovan a ako všade vravia fandím našim ale ani to nehrozí.

Jayne (Neregistrovaný užívateľ) 02.03.2013 23:09
Jayne

skvelý článok, akože to fakt vyznieva ako keby teraz si už ani človek nemohol vybrať komu fandiť, lebo Slovensko má jedného zástupcu v KHL. Na reprezentovanie je tu predsa stále reprezentácia... tým, ktorí začali fandiť Slovanu lebo nikto iný za Slovensko nehrá v KHL, fajn, ale reči typu: každý teraz musí fandiť Slovanu, lebo reprezentuje Slovensko si nechajte! ja Slovanu nikdy fandiť nebudem, istým spôsobom Slovensko reprezentuje ale aj tak je tu na to reprezentácia.. Inak zaujímavé že keď Lev hral za Slovensko tiež v podstate, tak takéto veci sa nediali...

mmm (Neregistrovaný užívateľ) 02.03.2013 21:03
mmm
Dušan napísal:

Tí čo nadávajú na Slovan by sa mali uvedomiť ..som Slovanista,ale fandil som aj Popradu ked boli v khl lebo boli jediní zo slovenska. Od Popradu som vzdialený cca 400 km ,ale fandil som im a nebolo to na silu. ..Teraz je tam Slovan a mali by mu držať palce všetci slováci.
.......ale haters gonna hate. Hateri by sa mali preniesť cez tú závisť a vnímať Slovan ako slovenského zástupcu ktorí robí dobré meno celému Slovensku

Lenze popradcania nechodili s nosom hore -lenze vy si myslite ze ste nadradena rasa-preto vam nefandi tolko slovakov a nikdy nebude

jana (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 22:58
jana
hkpp napísal:

neporovnavaj jablka s hruskami... poprad hral na svojom stadione, na ktory si sa ty ani cent nezlozil, na rozdiel od vasej prackaareny, nemal ziadny vahostav ani statne firmy, ktore by ho podporovali ( tak aj dopadol) a musel mat v EL druhe muzstvo... keby to bolo tak isto v BA, myslim, ze by nik nemal problem fandit slovanu v KHL...

ale ale, na štadion v Poprade sa tiež skladali všetci, veď kamoši Dzurinda a pán straosta boli kamoši a išli tam veľké šštátne dotácie. Taktiež na športovú halu. Ale my vám ju nezávidíme, sme radi ak sa budujú športoviská. V tom je rozdieľ medzi nami.Vaša chyba vedenia, že ste KHL neudržali a ešte ste sa nechali obabrať

jana (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 22:48
jana
chekky napísal:

no pocuj kamo brzdi s tou kulturom ja som chodil na slovan pravidelne a braval som tam aj moju 12 rocnu dceru a nic ine ako nadavky a urazky sme si tam neuzili,vy velky co nosite v srdci slovan ,a nie len od napitych mladikov ale aj od starich fotrov co mi nadavali za to ze som prisiel povzbudit vlastne muzstvo takze ,vy o kulture nehovorte nic a ano aj ja som sa tesil ze ste skoncili lebo uz nebolo nad vas ,za nase dane ste postavili stadion a to este siroky oklamal o spustu parachov slovensko ktore sme my ostatny zaplatili na daniech ,pysite sa cudzim perim a vypocuj si toto to co povedal rybnicek :www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X…
a taky verny si fanusik ze som vas nikdy nevidel v nitre na zapase !!!!

na teba sa ani nedá reagovať, lebo sa ti nedá rozumieť. Kámo ja som žena ani to si si nevšimol.Čo je cudzie perie? Náš klub, alebo o čom hovoríš? Štadion v NR si postavil zo svojich? Tam nešli dane občanov?Komplex SLOVAN sa prejavil.

chekky (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 18:09
chekky
chekky napísal:

no pocuj kamo brzdi s tou kulturom ja som chodil na slovan pravidelne a braval som tam aj moju 12 rocnu dceru a nic ine ako nadavky a urazky sme si tam neuzili,vy velky co nosite v srdci slovan ,a nie len od napitych mladikov ale aj od starich fotrov co mi nadavali za to ze som prisiel povzbudit vlastne muzstvo takze ,vy o kulture nehovorte nic a ano aj ja som sa tesil ze ste skoncili lebo uz nebolo nad vas ,za nase dane ste postavili stadion a to este siroky oklamal o spustu parachov slovensko ktore sme my ostatny zaplatili na daniech ,pysite sa cudzim perim a vypocuj si toto to co povedal rybnicek :www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X…
a taky verny si fanusik ze som vas nikdy nevidel v nitre na zapase !!!!

aha slecna pisala ,tak nie kamo ,ale slecna jana

chekky (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 18:07
chekky
Jana napísal:

Aj keď si sa snažil v tomto článku , tak tu vo veľa veciach miešaš veci, ktoré treba oddeľovať.Fanúšikov ktorí chodia na hokej, nemiešaj s tými, ktorí chodia na futbal,neporovnávaj to. Na štadión Slovanu chodia celé rodiny, od malých detí až po starých rodičov a nikomu to neubližuje, pretože je tam kultúra zachovaná Samotný klub je realizátorom projektu Škola ide na Slovan.O láske a náklonnosti nemôže písať ako fanúšik človek, ktorý nenosí v srdci SLOVAN a preto sa ani my na takýchto fanúšikov nemôžeme hnevať, len nerozumiem ttomu, na čo tam potom chodíte. Kazíte atmosféru u nás doma, iba sa prizeráte a vlastne sa čudujete, čo tam tí všetci ostatní vyvádzajú.Uvediem príklad z nedeľňajšieho zápasu play of, kedy predo mnou sedeli štyria Trenčania, ktorí dali za tento zápas po 50, EUR za lístok a tešili sa z prehry Slovana.Nedeľa sa niesla v znamení takýchto fanúšikov, ktorí len aby povedali, že boli na play

no pocuj kamo brzdi s tou kulturom ja som chodil na slovan pravidelne a braval som tam aj moju 12 rocnu dceru a nic ine ako nadavky a urazky sme si tam neuzili,vy velky co nosite v srdci slovan ,a nie len od napitych mladikov ale aj od starich fotrov co mi nadavali za to ze som prisiel povzbudit vlastne muzstvo takze ,vy o kulture nehovorte nic a ano aj ja som sa tesil ze ste skoncili lebo uz nebolo nad vas ,za nase dane ste postavili stadion a to este siroky oklamal o spustu parachov slovensko ktore sme my ostatny zaplatili na daniech ,pysite sa cudzim perim a vypocuj si toto to co povedal rybnicek :www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X…
a taky verny si fanusik ze som vas nikdy nevidel v nitre na zapase !!!!

Lukáš (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 15:36
Lukáš

Som Trenčan a napísať ,že všetky kluby ktoré majú ultras su spojené s antisemitizmom ma úráža ,treba sa prisť pozrieť do Trenčíba na futbal,inak v podstate súhlasím.

majo (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 14:49
majo

Chvála Bohu že dostal ten slovan po čuni hneď na začiatku! Tak mu treba !

kobra (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 12:02
kobra

KHL – kou opojení

Stále sa zabúda na jedno. Hráčov Slovana vychovala naša slabá liga a dokázali sa presadiť napr. Daňo, Šťastný, Mikúš, Hudáček ... . Podľa mňa si ani neuvedomujeme čo všetko do budúcnosti bude znamenať odchod Slovana z našej slabej ligy. Ak sa vytratí atraktivita ligových zápasov či už bežného stretnutia, alebo derby, divák stratí o hokej záujem. Odchod Slovana je odchod rivala a nie nejakého nenávideného klubu pre malomyselných. Tak ako vlk potrebuje zajaca a Tom Jerryho, tak potrebuje Dukla Slovan, a Košice Duklu atď. Vytváraním umelých derby je tak trošku smiešne. Aby som nehovoril len o derby, samozrejme každý ligový zápas má svoju kvalitu a niekedy aj väčšiu ako očakávané zápasy. Dôležité pre diváka je aby tá hra mala svoju úroveň a stupňovala sa smerom na hor pri dôležitých zápasoch a nie len stagnovala s nejakým priemerným výkonom. Bohužiaľ poslednú sezónu sa aj tá priemerná úroveň rapídne znížila. Podľa môjho názoru neatraktivita ligy vedie náš hokej do šedej stagnácie a to si nemôžeme dovoliť, vzhľadom na rozvíjajúce sa ligy v iných krajinách. Expresívne povedané, keď ten hokejový tatko stratí záujem o hokej, tak tam ani syna nedovedie. A keď ten hokejmilujúci podnikateľ vidí verejné korčuľovanie s hokejkou a faulami, tak do toho klubu nevrazí ani cent.

Pre mňa kontroverznou vecou zostáva projekt HK Orange 20. Je to dobrá myšlienka, ale treba vidieť aj negatíva. Ako prvé vidím, že chalani sa v podstate musia učiť z vlastných chýb, a vieme kto sa učí z vlastných chýb. Prirodzené je, že mladý má vyrastať popri staršom skúsenejšom a nie aj napriek veškerej modernej taktike ako samorast. Za druhé, bez podceňovania nie je v silách mladíkov aby hrali vyrovnané partie z extraligovými klubmi. A nekonečné bránenie je prinajmenšom málo do budúcnosti. Napr. Švédi vytvorili generáciu skvelých obrancov a v poslednej dobe sa sústreďujú na útočníkov so zmyslom pre koncovku. My vytvárame priemerne brániacich útočníkov. Po tretie sa opäť vrátim na spomínanú atraktivitu zápasov. Na zápas HK Orange 20 chodí okolo 1000 divákov priemerne na celom Slovensku. Presnú štatistiku som nenašiel. Pozerať sa 60min. na trápiacich, ale snažiacich sa mladíkov, alebo čakať na zakopnutie ich súpera je pre hokej trošku málo. Piate negatívum je, že tí najšikovnejší odchovanci odchádzajú z materského klubu preč, čo je opäť samozrejme znižovanie kvality kádra. Natíska sa otázka, že ale aj tak by sedával na lavičke. Až teraz si uvedomujem prirodzenú prepojenosť tohto systému. Väčšina týchto hráčov môže hrávať v juniorskej lige a učiť sa zodpovednosti za vedenie tímu. Podľa mňa je to skúsenosť na nezaplatenie.
Pre mňa nepochopiteľný krok presunutia HK Orange 20 z Púchova do Bratislavy len potvrdzuje dominanciu Bratislavskej loby a minul účinku. Lebo KHL ligou opojenú Bratislavu nezaujíma predsa nejaký nižší stav hokeja.

Dlho som nechápal prečo České kluby nemali záujem o "druhú najlepšiu ligu na svete" skôr ako Slovan a pritom to je také jednoduché. Česká hokejová liga je ich pýchou a odrazom sebestačnosti a sebavedomia. To je to čo nám chýba. Ich liga má históriu, tradíciu a tú si predsa nepokazia nejakým výstrelkom ruských oligarchov.

Šport je odrazom spoločnosti a odchod Slovana do KHL len ukazuje na priepastné regionálne rozdiely. Nemôžeme si myslieť, že tu budeme mať ligu na úrovni Švédskej elitserien, ale zároveň si nemôžeme dovoliť ničiť vybudovaný existujúci stav. To sa bohužiaľ deje, ale myslím si, že ešte je čas to zastaviť.

Riešenie je z môjho pohľadu nasledovné. Naša liga potrebuje či sa to niekomu páči, alebo nie značku Slovan. Preto musí Slovan vytvoriť druhé mužstvo pre našu ligu. V konečnom dôsledku si myslím, že to pomôže aj jemu samému. Ďalej by som navrhoval povinne zaradiť do kádra každého klubu jedného dorastenca, dvoch juniorov (o počte by rozhodli kompetentní). Pre ochranu hráčov založenie hráčskej asociácie. Väčšia finančná podpora rozhodcov na školenia v zahraničí.

Nehazardujme s národným športom!

Jana (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 11:25
Jana

Aj keď si sa snažil v tomto článku , tak tu vo veľa veciach miešaš veci, ktoré treba oddeľovať.Fanúšikov ktorí chodia na hokej, nemiešaj s tými, ktorí chodia na futbal,neporovnávaj to. Na štadión Slovanu chodia celé rodiny, od malých detí až po starých rodičov a nikomu to neubližuje, pretože je tam kultúra zachovaná Samotný klub je realizátorom projektu Škola ide na Slovan.O láske a náklonnosti nemôže písať ako fanúšik človek, ktorý nenosí v srdci SLOVAN a preto sa ani my na takýchto fanúšikov nemôžeme hnevať, len nerozumiem ttomu, na čo tam potom chodíte. Kazíte atmosféru u nás doma, iba sa prizeráte a vlastne sa čudujete, čo tam tí všetci ostatní vyvádzajú.Uvediem príklad z nedeľňajšieho zápasu play of, kedy predo mnou sedeli štyria Trenčania, ktorí dali za tento zápas po 50, EUR za lístok a tešili sa z prehry Slovana.Nedeľa sa niesla v znamení takýchto fanúšikov, ktorí len aby povedali, že boli na play of tam prídu, nefandia, sedia a čudujú sa. Práve v takýto zápas, kedy chlapci potrebovali pomoc svojich verných a tí sa tam nemohli dostať, pretože v aukcii vyhrávajú takýto náhodní návštevníci. A ktomu fašistickému obliekaniu. My Slovanistckí fanúšikovia nosíme oblečené kolekcie, ktoré si zakupujem vo Fans schope a kolekcia je vkusná, moderná bez akých koľvek znakov fašizmu. Ak máš pocit, že orol, ktorý je naším znakom je podobný tomu o čom píšeš, tak otovor oči. Zverejňuješ tu fotky ktoré nosia ľudia čo sa nechodia baviť športom, ale výtržnosťami a to je rozdieľ. To na našom štadióne neplatí. Bola som v Rige na výjazde a môžem povedať, že či to bol skalný Verní SLOVANu, alebo JUDr, architekt, Ing. všetci išli na jednej vlne a tá vlna sa niesla v znamení SLOVAN.A bol tam fanúšik, ktorý priešiel z Prešova a tešil sa snami.Šport je raadosť amy sa z našich chlapcov tešíme v dobrom aj zlom a to je ten verný fanúšik.

Kostra (Neregistrovaný užívateľ) 01.03.2013 10:54
Kostra

PS: Trencin nema fanusikov sympatizantov fasizmu ani v hokeji ani futbale.

amajo (Neregistrovaný užívateľ) 23.02.2013 21:07
amajo

Som fanúšikom slovana odjakživa, a nie som bratislavčan, ale zo stredného Slovenska, konkrétne z Martina. Nejakým spôsobom už v detstve mi prirástol k srdcu Slovan Bratislava, a akosi v mojej povahe nie je prezliekať kabát, tak mi to ostalo stále a stále fandím slovanu. No musím povedať, že s Jakubom súhlasím v tom, že každý má právo fandiť svojmu klubu, ktorý ho nejako zaujal, a nie sú prípustné žiadne nadávky a podceňovania tých, ktorí fandia inému klubu, ako slovanu. Ved je to normálne. Len fandiť sa má skutočne triezvo aj s emóciami, ktoré však netreba preháňať. Podľa môjho názoru sú ako aj v slovane tak aj v trnave či v iných mestách tzv. funkluby, ktoré nemajú s fanúšikovstvom nič spoločné, a sú tam hlavne ľudia, ktorí svoje výstrelky za fandovstvo len skrývajú. Fandiť športovcom treba vedieť, treba ich vždy, podčiarkujem to slovo vždy a nie len vtedy keď sa im darí a vzhrávajú, ale aj keď sa im nedarí. Vtedy zvlášť ich treba povzbudiť. Preto sa mi nepáči ani, keď tzv. fanúšikovia začnú pískať, keď sa hráčom nedarí. Sám som hrával tenis, a viem, ako som reagoval, keď som mal za sebou partiu, ktorá ma povzbudzovala. preto športu zdar, a Slovanu Bratislava zvlášť.

5to (Neregistrovaný užívateľ) 18.02.2013 11:51
5to
Michal napísal:

K clanku len tolko, ze zavidis a mylis sa. Fanusikovia hc slovan nenosia fasisticke znaky na veciach a nie su privrzenci podobneho zmyslania. Obrazky ako aj pravda o takychto fanusikoch je ta ze su to fanusikovia sk slovan - co je futbalovy klub. Treba sa ist pozriet na hokej a potom komentovat a sirit demagogiu a skreslene informacie. Ano na zapasy chodi vychodniarska ......... a hned jak sa sem nastahuju maju znacky BA a hned su fanusikovia HC Slovan ale iba ak vyhravaju ak prehravaju su fanusikmi vitazneho timu popripade ako som pocul a videl, "ta aj nasi sravi z hc kosice by to zahrali lepsie". A preto Slovanista moze byt len osoba narodena v BA a nie pristahovalec. A preto HC SLOVAN.

Presne tak.
Vychodnar sa potrebuje len vybujacit, to je cela jeho motivacia, nemoze byt uz zo samej podstaty veci bratislavsky lokalpatriot. Dokonca aj o hrdosti na vlastny vychodny region by sa uz dalo polemizovat (!!!), kedze tak polovica z nich sa dodrbala sem (lebo "kto budze robic za 400 euri?" - argument jak delo, ehm...) a mozno stvrtina z nich okupuje zvysnu europu. Su ako nomadi, cim pripominaju ciganov. A cigan je na co hrdy? Obvykle na to, co uchmatne alebo zaberie inemu.

cibul (Neregistrovaný užívateľ) 18.02.2013 11:16
cibul

Teší ma, že sa Slovan dostal do play-off. Na začiatku sezóny som to nečakal. Aj keď si nemyslím, že sa im podarí preliezť cez Dynamo, držím im prsty, nech sa im darí, ale aj keby v KHL vyhrali titul, tak mu fandiť nebudem, lebo mám svoj vlastný klub, ktorý mám rád. Každý nech si fandí tomu čo má rád- a aj keď som z KE- HC nie je mojím obľúbeným.
Aaaaa riešiť tu teraz otázky typu, komu-kto-kedy a kolko dal peňazí je teraz už aj tak jedno.
(No nedá mi povedať, že je ozaj protežovaním Slovanu ako klubu či už v EL, v rôznych iných európskych pohárov(kde mali skôr hrávať majstri republiky) a ... trochu smrdiace a možno až príliš okaté )

fanúšik (Neregistrovaný užívateľ) 18.02.2013 00:29
fanúšik

www.youtube.com/watch?v=X3kwFvVJMHc

Pravdu má. Ale aj tak budem fandiť svojim a nebudem nadávať na súperov, neklesnem.

faňusik (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 22:51
faňusik

Som fanušik Trenčína a viem uznať aj kvality súpera . Tento článok je napisany úplne podľa mojej predstavy .Uznávam kvality hráčov slovana ale mne by to ani z úst nešlo zakričať gól keď ho dá slovan a preto tam radej ani nepôjdem . V Poprade som bol keď tam účinkoval HC LEV
a zaujímavé že som si zakričal aj gól , mimichodom vtedy tam hral neskorší víťaz súťaže Dynamo aj s naším D.Graňákom super hráčik a skromný chalan mal som tú česť sa s ním rozprávať ešte keď pôsobil v Slávii . Tak slovanista nikdy nebudem aj preto ako sme sa všetci poskladali na zimák slovanu proste ja si radšej zakričím ešká slováán s k......á b........a , a tak majte sa pekne . Športu zdar a hokeju obzvlášť !!!

fanúšik (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 17:33
fanúšik
Schimpo napísal:

Nadhľad to je to čo chýba slovensku! Ľudia spamätajte sa! Jediné čo nás spája je hokej. Odložte nenávisť a úzkosť a fandite komu chcete len neotravujte ľuďom život hlúpymi článkami ako je tento. Vrchol tohto článku je foto "ultras". Podľa zopár primitívov hodnotiť komplet fanklub je úbohosť. Všetky kluby majú "ultras" čo je len banda hlupákov, ktorí nemajú možno dokončené ani len základné vzdelanie.

LIKE

fanúšik (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 17:33
fanúšik
ok slovan napísal:

Chcem vidieť jedneho slovanistu ktorý si želá aby jeho klubu fandili rivali? Tento blog je len zas výstrelok antislovanizmu pre rozvírenie vášni. Keď si bol na tom jednom zápase tak si si mal všimnuť aj ŠPZ áut v okolý štadiona resp. všimol si sikoľko ľudí z mimobratislavy tam chodí. Apropo som permanentkár a jediné čo si želám aby o slovan nejavili záujem ako ty na jeden zápas aby si to tam prišlo odsedieť a bratislavčan, ktorý je slovanista telom aj dušou sa nedostal k lístkom. Takže, v konečnom dôsletku autor tohoto článku nedokáže prelusknuť fakt, že HC Košice ako klub zas v niečom zaostal za Slovanom. Som rodák z východu, žil som 8 r. v BB a už 20 r. žijem v BA mám priateľov na celom slovensku ako aj rodinu a každý druhý zápas tam mám "východniarov" a teraz ťa možno naserem, užívajú si to a kričia a nadávaju za farby slovana!!!!!!!!!!!! (sám som bol u niektorých kamarátov prekvapený)

Presne tak, šport si treba užiť. Nie robiť z toho náboženstvo.

fanúšik (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 17:19
fanúšik
fanúšik napísal:

Spamätaj sa chlape. Porovnávaš neporovnateľné. Real Madrid a FC Barcelona nemôžeš porovnávať so SR. Tam je politické napätie. Tí čo fandia FCB tak sú "prokatalánsky" a nenávidia bývalý diktátorov klub RM. A tí čo fandia klubu Espanyol Barcelona sú väčšinou prošpanielsky. Takže dal si veľmi zlý príklad. Vo futbale a hokeji fandím Žiline. A nevidím nič zlé prísť na štadión KHL a fandiť Slovanu/Popradu(minulú sezózu). Ty to fandenie berieš ako náboženstvo. A je to dosť smiešne.
Zober si, že sa presťahuješ za prácou do Nitri. Čo teraz??? Ak by sa našla dobrá parta nemal by som problém ísť a fandiť nitrianskym klubom, futbal, hokej, basketbal, volejbal,.... A aj tak, komu vlastne fandíš? Klubu? Hráčom ? Trénerovi? Sponzorom? Všetko sa mení, hráči, tréneri, .... Len mesto ostalo.
A ak sa náhodou presťahujem za prácou do Prahy a LEV bude hrať KHL tak budem fandiť LEVu. Ale určite nebudem podporovať extrémistov.

A ešte som zabudol dodať. Ak by boli HC Košice jediný zástupca zo SR v KHL tak kľudne budem fandiť aj im. Len preto, že by boli jediný zástupca SR v KHL. A ak by nebol žiadny zástupca zo SR, tak LEV Praha... :D

Takže nájdite si aj Vy klub, ktorému budete fandiť a neurážajte iných.

fanúšik (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 17:13
fanúšik

Spamätaj sa chlape. Porovnávaš neporovnateľné. Real Madrid a FC Barcelona nemôžeš porovnávať so SR. Tam je politické napätie. Tí čo fandia FCB tak sú "prokatalánsky" a nenávidia bývalý diktátorov klub RM. A tí čo fandia klubu Espanyol Barcelona sú väčšinou prošpanielsky. Takže dal si veľmi zlý príklad. Vo futbale a hokeji fandím Žiline. A nevidím nič zlé prísť na štadión KHL a fandiť Slovanu/Popradu(minulú sezózu). Ty to fandenie berieš ako náboženstvo. A je to dosť smiešne.
Zober si, že sa presťahuješ za prácou do Nitri. Čo teraz??? Ak by sa našla dobrá parta nemal by som problém ísť a fandiť nitrianskym klubom, futbal, hokej, basketbal, volejbal,.... A aj tak, komu vlastne fandíš? Klubu? Hráčom ? Trénerovi? Sponzorom? Všetko sa mení, hráči, tréneri, .... Len mesto ostalo.
A ak sa náhodou presťahujem za prácou do Prahy a LEV bude hrať KHL tak budem fandiť LEVu. Ale určite nebudem podporovať extrémistov.
A prehliadol si aj to, že šport je aj sociálna záležitosť. Niekto sa niekde narodí, niekde študuje, niekde žije, ... a potrebuje niekde patriť, a s nejakým mestom/klubom sa pre tieto väzby stotožňuje.
Opýtam sa Ťa pár otázok:
1.ktorému futbalovému slovenskému klubu a európskemu(mimo SR) fandíš? Keby si bol na štadióne a tvoj klub skóruje tak sa nebudeš radovať? A čo ak budú hrať proti sebe?
2. koľko fanúšikov by išlo na štadión(by pozeralo v TV) zápas hokejovej reprezentácie SR o zlato a o záchranu? :D

Ale kľudne buď nad vecou. Ako Košico-Bratislavčan môžeš fandiť BB, ZA, MT, PP, NR, TR, PN, SI. :D

A pre ostatných ortodoxných fanúšikov svojich klubov. Keď hrá váš klub tak ostatným klubom nadávate do kok*tov, takže podľa vás je 90% SR tým pádom kok*tovo. Keď hrá repre, tak fandíte tomu čo na 90% považujete za kok*tovo.

PS: Keď Peter Bondra strelil "zlatý" gól Rusom, koľko ľudí si spomenulo, že sa narodil na Ukrajine?
PS2: Marek Svatoš, Vlado Dravecký, ... by akože nemali hrať za Slovan lebo sú Košičania?
PS3: Len mentálny primitív odsudzuje klub pre správanie fanúšikov. (všade sú extrémisti)

tn (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 13:49
tn
ok slovan napísal:

Môj zlatý, mal som česť vidieť v trenčíne ako hádžu čokolvek na ľad a aj ako zaiahli šatana nejaký predmetom keď odchádzal z ľadovej plochy. Môj zlatý a to sa dialo všade na štadiónoch. Môj zlatý ale to by si musle byť objektívny a nie zaujatý. V khl sa to nedeje to by si tiež mal vedieť.

Na lad hadze vsade cosi, ale ked vyhnali sks-kari trencanov zo slovanistickeho stadionu aby ich vonku zbili... v TN ste mali vzdy ochranu policajtov a sbs...

hkpp (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 13:42
hkpp
Dušan napísal:

Tí čo nadávajú na Slovan by sa mali uvedomiť ..som Slovanista,ale fandil som aj Popradu ked boli v khl lebo boli jediní zo slovenska. Od Popradu som vzdialený cca 400 km ,ale fandil som im a nebolo to na silu. ..Teraz je tam Slovan a mali by mu držať palce všetci slováci.
.......ale haters gonna hate. Hateri by sa mali preniesť cez tú závisť a vnímať Slovan ako slovenského zástupcu ktorí robí dobré meno celému Slovensku

neporovnavaj jablka s hruskami... poprad hral na svojom stadione, na ktory si sa ty ani cent nezlozil, na rozdiel od vasej prackaareny, nemal ziadny vahostav ani statne firmy, ktore by ho podporovali ( tak aj dopadol) a musel mat v EL druhe muzstvo... keby to bolo tak isto v BA, myslim, ze by nik nemal problem fandit slovanu v KHL...

Rasťo (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 12:16
Rasťo

Ja som z Martina. Síce sme s Blavakmi nikdy nemali na hokeji problémy som za východ a Košice.
A to že Slovanista MUSÍ byť na slovensku každý je dosť naivné. Síce nie som skalný fanúšik Slovanu ale rád si pozrem výsledky a keď vidím že sa slovenský hokejisti dostali do play off KHL (podľa mňa najlepšej ligy) tak ma trocha zohreje pri srdiečku.

Jany (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 11:39
Jany

Tento pán to napísal skvele !! fakt! konečne niekto kto sa nebojí otvoriť ústa...som Košičan a aj keby slovan hral v nhl a vyhral tak stále ho budem nenávidieť..!! už len z princípu že sú to neprijatelia,a správanie sa fanklubu slovana!! sú to arogantný kokoti ktorí si o sebe myslia že sú niečo viac..ten ich povyšenecký výraz keď prišli do Košíc som nenávidel..

Dušan (Neregistrovaný užívateľ) 17.02.2013 11:24
Dušan

Tí čo nadávajú na Slovan by sa mali uvedomiť ..som Slovanista,ale fandil som aj Popradu ked boli v khl lebo boli jediní zo slovenska. Od Popradu som vzdialený cca 400 km ,ale fandil som im a nebolo to na silu. ..Teraz je tam Slovan a mali by mu držať palce všetci slováci.
.......ale haters gonna hate. Hateri by sa mali preniesť cez tú závisť a vnímať Slovan ako slovenského zástupcu ktorí robí dobré meno celému Slovensku

Schimpo (Neregistrovaný užívateľ) 07.02.2013 11:17
Schimpo

Nadhľad to je to čo chýba slovensku! Ľudia spamätajte sa! Jediné čo nás spája je hokej. Odložte nenávisť a úzkosť a fandite komu chcete len neotravujte ľuďom život hlúpymi článkami ako je tento. Vrchol tohto článku je foto "ultras". Podľa zopár primitívov hodnotiť komplet fanklub je úbohosť. Všetky kluby majú "ultras" čo je len banda hlupákov, ktorí nemajú možno dokončené ani len základné vzdelanie.

Zamo (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 12:42
Zamo

Nuz a teraz pozor. Ja som Bratislavcan, som fanusik Slovana a fandil som aj Levu lebo som bol rad ze Poprad ako mesto sa zdviditelnilo na mape Europy a do tatier prisli nejaki turisti. Ak by Slovan nebol v KHL ale boli by tam povedzme Kosice, fandil by som im uplne rovnako ako Levu, bol by som rad ze sa niekde hra kvalitna liga. z coho bude mat prospech kazdy. Cim som starsi tym viac si uvedomujem ako malo ludi ma tento nadhlad. Skapal mi pes, snad skape aj susedovi. To je asi tak uroven tohto vecneho sporu dusevne zaostaleho publika co sa vecne potrebuje navazat do Bratislavy. Ale vedzte, ze ja viem a nie som sam, ze to ze Vas je pocut, nie je preto ze je kazdy taky. Je to len preto, ze ste si sami sebou neni isti a preto to potrebujete nejak verejne prezentovat aby ste videli ci Vas niekto podpori. Fanusik slovenskeho sportu je vsak nad vecou. Takze Slovan do toho.

Este k tomuto clanku, ktory mi urovnou pripomina neredigovany skolsky casopis. Slovan je majster Slovenska, aku konkretnu kvalifikaciu by este mal mat. Hra tam hanbu? Nehra. je to kvalitny sport a vykony, na ktore mozeme byt hrdy.

Este by som podtkol taku drobnost nad ktorou casto rozmyslam. Cele Slovensko ma radovo tolko obyvatelov ako nejake jedno mesto povedzme v USA, ktore ma jeden klub v NHL. To by som chcel vidiet ako by sa tam dookola urazali ludia z jednej a druhej strany mesta. Uz je nacase sa zobudit a tahat spolu za jeden povraz.

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:42
ok slovan
ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:24
ok slovan

Financovanie Steel Arény (stav k 28.12.2005) U.S. Steel Košice, s.r.o. 42 727 167 peňažný dar mesto Košice 30 000 000 peňažný dar ostatní darcovia 27 223 052 peňažné dary U.S. Steel Košice, s.r.o. 5 228 962 nepeňažný dar ostatní darcovia 4 371 627 nepeňažné dary štátna dotácia 2005 (I.) 250 000 000 dotácia SZĽH (I.) 6 000 000 dotácia SZĽH (II.) 10 000 000 dotácia SZĽH (III.) 10 000 000 Spolu 385 550 808

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:23
ok slovan
tim napísal:

Formalne Steel arena bola financovana so statnej podpory. Ale boli to peniaze, ktore dala USS na daniach a tie pouzila vlada a zafinancovala dostavbu. Inak by sme sa od vlady ani centu nedockali, na rozdiel od Slovnaft areny, ktoru kompletne sme zaplatili my obcania.

No tak to by si mal vedieť že štátna dotácia na steel arenu bola 250 000 000,00 sk, a dostavba treningovej haly pred MS vyše 3 mil. EUR si to zrataj. Donedávna to bol aj na stránked HC košice ale bohužial už to odtial vymazali. Ale ak by si to veľmi hladal tak by si to našiel. Nikoho nezaujíma že kolko stojí 10 km dialnic na uzemí slovenska? A kto to platí? no len vy a nie cele slovensko.

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:18
ok slovan
Robo napísal:

Slusny fanusikovia hokejoveho slovana ked pred par rokmi cakali trencianskych fanusikov pred stadionom ked prisli do BA na hokej:) Mal som tu cest pastekarov vidiet ako sa spravaju:D Hadzu bagety na lad a neviem co vsetko este:) Takto reprezentuju svoj klub aj v KHL? Pekne potom:)

Môj zlatý, mal som česť vidieť v trenčíne ako hádžu čokolvek na ľad a aj ako zaiahli šatana nejaký predmetom keď odchádzal z ľadovej plochy. Môj zlatý a to sa dialo všade na štadiónoch. Môj zlatý ale to by si musle byť objektívny a nie zaujatý. V khl sa to nedeje to by si tiež mal vedieť.

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:12
ok slovan
rado napísal:

A na ten hotel,spojený so zrekonštruovaným štadiónom,si náhodou nezabudl? Ten je na 100% súkromnou investíciou,že? A k tomu fandeniu - všetko to zbytočne nafukujú a preferejú naše médiá.Všade kde sa obzriem - Slovan. A už mi to lezie na nervy. Tiež som mu nikdy nefandil a ani fandiť nebudem. Takže autor tohoto článku má veľkú pravdu a ten správny a triezvy nadhľad nad vecou.

Hotel je súkromná investícia truba, problem bol v tom že sa postavil bez povolenia. Ale to by si si musel trošku viac študovať noviny. Nuž zas niekto na pive niečo vyhlásil a všetci mu to žeru. Božeee vy musíte veľmi ťažko zaspávať, keď máte takéto informácie.

PeeTee (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 08:07
PeeTee

autor si riadne mimo ...nikto nekáže aby Slovanu fandili..napíšeš niečo proti Slovanu ,ale aby sa nepovedalo hneď to vyrovnáš niečim proti iným ..máš tak trochu bordel v sebe a v premýšľaní ...Píšeš o fanúšikoch Slovana ,že nosia tričká aké si udal ? a to ich ty "inteligent" nosia všetci ? To, že po odchode Slovana z ligy ,a teda aj počas ligy, iné kluby urážali Slovan ,to nespomenieš ...Chlapče ty radšej nepíš už nikdy nič ...pretože tvoj rozum okolo objektivity v živote nechodil.

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 07:59
ok slovan
Konti napísal:

Milí hokejoví fanúšikovia, plne súhlasím s autorom tohto článku, no predsa na jednu vec autor zabudol. Prvý tím v KHL bol HC LEV POPRAD !!! Položte si každý otázku, bol tento klub tak propagovaný v médiách ako Slovan ? Nie ? Prečo ?

Trošku ťa popravím, bol to český klub hrajúci na slovesnku. HK Poprad hral extraligu a HC lev Poprad hral KHL. Takže preto ten nezáujem zo strany médii. Fandil som mu ale kedže som vedel a nie len ja, že kým sa nevyriešia spory v čechádh ohľadom KHL tak klub bude hrať v poprade, tak som khl neriešil. Slovan narozdiel od HC Lev je tradičný klub, ktorý má slovenské zázemie. Nuž ale fakt je ten, že KHL sa hralo prvý krát na slovensku v poprade. Aj keď najivný podnikatelia a primátor sa nechali dobehnúť nerealnou víziou.

ok slovan (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 07:41
ok slovan

Chcem vidieť jedneho slovanistu ktorý si želá aby jeho klubu fandili rivali? Tento blog je len zas výstrelok antislovanizmu pre rozvírenie vášni. Keď si bol na tom jednom zápase tak si si mal všimnuť aj ŠPZ áut v okolý štadiona resp. všimol si sikoľko ľudí z mimobratislavy tam chodí. Apropo som permanentkár a jediné čo si želám aby o slovan nejavili záujem ako ty na jeden zápas aby si to tam prišlo odsedieť a bratislavčan, ktorý je slovanista telom aj dušou sa nedostal k lístkom. Takže, v konečnom dôsletku autor tohoto článku nedokáže prelusknuť fakt, že HC Košice ako klub zas v niečom zaostal za Slovanom. Som rodák z východu, žil som 8 r. v BB a už 20 r. žijem v BA mám priateľov na celom slovensku ako aj rodinu a každý druhý zápas tam mám "východniarov" a teraz ťa možno naserem, užívajú si to a kričia a nadávaju za farby slovana!!!!!!!!!!!! (sám som bol u niektorých kamarátov prekvapený)

rado (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 07:35
rado
matuska napísal:

ani ja by som Kosiciam nefandila, keby boli v KHL ako jediny zastupca Slovenska. Ani minuly rok som vobec neriesila nejaky Lev. Ja som chodila na Slovan, lebo je to moj klub a ten som chodila podporovat v EL. Trepat sa do PP na nejaky Lev by ma ani nenapadlo. Preto je pre mna nepochopitelne, naco, ked mas svoj team (to je jedno, keby hral aj druhu rybnikovu), naco?! mate vsetci potrebu chodit vobec ,,sa pozriet,, na team, ktory celozivotne nemate v laske. toto ja nepochopim... potom slovanisti nemaju sancu dostat sa k listkom ked milion takychto zvedavcov, zbludilcov obsadzuje miesto na stadione... a ocakava uzasnu atmosferu,ale sam jej nepomoze. Nikto vas Slovanu fandit nenuti, to ze to media nafukuju to uz nieje nasa starost... a k tomu stadionu- ten patri mestu, stat sa spolupodielal s mestom na vystavbe ... HC si ho prenajima a plati slusne najomne... a inac, kde ste mali mat narodny stadion, ked nie v hlavnom meste?

A na ten hotel,spojený so zrekonštruovaným štadiónom,si náhodou nezabudl? Ten je na 100% súkromnou investíciou,že? A k tomu fandeniu - všetko to zbytočne nafukujú a preferejú naše médiá.Všade kde sa obzriem - Slovan. A už mi to lezie na nervy. Tiež som mu nikdy nefandil a ani fandiť nebudem. Takže autor tohoto článku má veľkú pravdu a ten správny a triezvy nadhľad nad vecou.

Konti (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 06:13
Konti

Milí hokejoví fanúšikovia, plne súhlasím s autorom tohto článku, no predsa na jednu vec autor zabudol. Prvý tím v KHL bol HC LEV POPRAD !!! Položte si každý otázku, bol tento klub tak propagovaný v médiách ako Slovan ? Nie ? Prečo ?

matuska (Neregistrovaný užívateľ) 01.02.2013 00:53
matuska

ani ja by som Kosiciam nefandila, keby boli v KHL ako jediny zastupca Slovenska. Ani minuly rok som vobec neriesila nejaky Lev. Ja som chodila na Slovan, lebo je to moj klub a ten som chodila podporovat v EL. Trepat sa do PP na nejaky Lev by ma ani nenapadlo. Preto je pre mna nepochopitelne, naco, ked mas svoj team (to je jedno, keby hral aj druhu rybnikovu), naco?! mate vsetci potrebu chodit vobec ,,sa pozriet,, na team, ktory celozivotne nemate v laske. toto ja nepochopim... potom slovanisti nemaju sancu dostat sa k listkom ked milion takychto zvedavcov, zbludilcov obsadzuje miesto na stadione... a ocakava uzasnu atmosferu,ale sam jej nepomoze. Nikto vas Slovanu fandit nenuti, to ze to media nafukuju to uz nieje nasa starost... a k tomu stadionu- ten patri mestu, stat sa spolupodielal s mestom na vystavbe ... HC si ho prenajima a plati slusne najomne... a inac, kde ste mali mat narodny stadion, ked nie v hlavnom meste?

tomas (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 23:21
tomas

"fakt, že na jeho nový predražený štadión sa museli zložiť naozaj všetci Slováci" rad by som ta opravil a vyviedol vsetkych z omylu, ten stadion nepatri a nikdy ani nepatril slovanu. Stadion bol zrekonstruovany koli MS 2011 a je pochopitelne, ze chceli mat najmodernejsiu halu v hlavnom meste ako to ma vetsina statov. Stadion patri mestu/statu a slovan ho nikdy nevlastil, doteraz si ho len prenajima

elen (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 19:24
elen
elen napísal:

pojde dole vodou pojde

slinu si vážim viac ako celý slovan

elen (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 19:23
elen
Nyrven napísal:

a ten Granakou vyrok :D asi zabudol ze slovensko pokracuje aj za znackami ktore oznacuju koniec uzemia mesta bratislava :)Michal tu mas svojich slovanystov narodenych v BA mimochodom v zostave slovana je 5 Bratislavcanov :D :D :D

A marcus keby som bol slovanista tak sa hanbim za to co si tu ty vypotil momentalne :D :D
ja som vyrastal v KE a slovanistu by som veselo oplul keby sa presiel po KE v belasej mikine :P

pojde dole vodou pojde

Robo (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 19:23
Robo
Michal napísal:

K clanku len tolko, ze zavidis a mylis sa. Fanusikovia hc slovan nenosia fasisticke znaky na veciach a nie su privrzenci podobneho zmyslania. Obrazky ako aj pravda o takychto fanusikoch je ta ze su to fanusikovia sk slovan - co je futbalovy klub. Treba sa ist pozriet na hokej a potom komentovat a sirit demagogiu a skreslene informacie. Ano na zapasy chodi vychodniarska ......... a hned jak sa sem nastahuju maju znacky BA a hned su fanusikovia HC Slovan ale iba ak vyhravaju ak prehravaju su fanusikmi vitazneho timu popripade ako som pocul a videl, "ta aj nasi sravi z hc kosice by to zahrali lepsie". A preto Slovanista moze byt len osoba narodena v BA a nie pristahovalec. A preto HC SLOVAN.

Slusny fanusikovia hokejoveho slovana ked pred par rokmi cakali trencianskych fanusikov pred stadionom ked prisli do BA na hokej:) Mal som tu cest pastekarov vidiet ako sa spravaju:D Hadzu bagety na lad a neviem co vsetko este:) Takto reprezentuju svoj klub aj v KHL? Pekne potom:)

elen (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 19:20
elen
Janci napísal:

Opýtam sa takto : Kto fandi Dobrým anjelom Košice ? Tiez reprezentuju SR (alebo len Košice?).
Som Kočičan a nebudem nikdy fandiť Slovanu.
Okrem ineho aj aj bola u nas v mediach nejaka zmienka o Extralige tak sa vzdy hovorilo o tom ako SA SLOVANU NEDARILO ! nie ako sa DARILO inemu tymu . Co sa tyka komentatorov vzdy podotykam VZDY sa radovali s golov Slovana , a ked dostal Slovan gol tak to konstatovali slovami typu : no ta Slovan dostal gol ..... velmi MALO sa stavalo: ooooo Košice , Nitra , Trencin aatd atd . dali gól ! .. asi tak no :-/

presne tak nikkoho nikdy nechvalili len slovan a oststné kluby nič

Rady (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 19:13
Rady
Brnky napísal:

ja sa opytam inak:
"fandili (napr.) bratislavcania popradu ked hral KHL? vyzadovali si popradcania, aby im fandilo cele slovensko?"
to bola len recnicka otazka :)
som rad ked slovan porazi ine muzstvo z KHL, kedze je to slovensky team a hra tam vela slovakov, ale fandit mu asi nikdy nebudem, to by musel ten team fungovat inak ako funguje!
a vyslovene ma irituje, ze v sportovych spravach je 1/4 casu venovana jedenmu klubu, ze prvy je slovan, nasa extraliga az potom, dokonca aj ked slovan nehra, ale je tam nejaky priemerny rozhovor s hracom, trenerom a pod.! chapem ze bratislavcanom (slovanistom) to lichoti, ale bratislava nie je slovensko!!!

čistá pravda!!!!

Brnky (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 17:00
Brnky

ja sa opytam inak:
"fandili (napr.) bratislavcania popradu ked hral KHL? vyzadovali si popradcania, aby im fandilo cele slovensko?"
to bola len recnicka otazka :)
som rad ked slovan porazi ine muzstvo z KHL, kedze je to slovensky team a hra tam vela slovakov, ale fandit mu asi nikdy nebudem, to by musel ten team fungovat inak ako funguje!
a vyslovene ma irituje, ze v sportovych spravach je 1/4 casu venovana jedenmu klubu, ze prvy je slovan, nasa extraliga az potom, dokonca aj ked slovan nehra, ale je tam nejaky priemerny rozhovor s hracom, trenerom a pod.! chapem ze bratislavcanom (slovanistom) to lichoti, ale bratislava nie je slovensko!!!

Janci (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 16:13
Janci

Opýtam sa takto : Kto fandi Dobrým anjelom Košice ? Tiez reprezentuju SR (alebo len Košice?).
Som Kočičan a nebudem nikdy fandiť Slovanu.
Okrem ineho aj aj bola u nas v mediach nejaka zmienka o Extralige tak sa vzdy hovorilo o tom ako SA SLOVANU NEDARILO ! nie ako sa DARILO inemu tymu . Co sa tyka komentatorov vzdy podotykam VZDY sa radovali s golov Slovana , a ked dostal Slovan gol tak to konstatovali slovami typu : no ta Slovan dostal gol ..... velmi MALO sa stavalo: ooooo Košice , Nitra , Trencin aatd atd . dali gól ! .. asi tak no :-/

Jakub Nedoba 31.01.2013 15:28
Jakub Nedoba
tim napísal:

Formalne Steel arena bola financovana so statnej podpory. Ale boli to peniaze, ktore dala USS na daniach a tie pouzila vlada a zafinancovala dostavbu. Inak by sme sa od vlady ani centu nedockali, na rozdiel od Slovnaft areny, ktoru kompletne sme zaplatili my obcania.

To je v podstate jedno, kto tie dane zaplatil. Stále to bola štátna podpora.

tim (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 13:48
tim
Jakub Nedoba napísal:

Rekonštrukcia Steel areny bola financovaná ako zo strany USS, tak aj vďaka štátnej podpore.

Formalne Steel arena bola financovana so statnej podpory. Ale boli to peniaze, ktore dala USS na daniach a tie pouzila vlada a zafinancovala dostavbu. Inak by sme sa od vlady ani centu nedockali, na rozdiel od Slovnaft areny, ktoru kompletne sme zaplatili my obcania.

Pietro (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 13:25
Pietro
nyrven napísal:

mohlo by byt tych klubov viac v KHL len to by sa nemali vsetky peniaze pchat do jedneho muzstva vies :)

Olvecky moze byt draftovany? on uz nema zrovna 17 a odohral zopar zapasov v NHL.. ta je prenho uzavreta.. a moj nazor.. to, ze davaju priestor aj mladym je fajn.. ale necitim tuzbu im fandit.. to je nieco proti mojej srsti.. finito..

Pali (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 12:55
Pali
nyrven napísal:

no ale hranica tam nieje :) a teraz citujem ja teba "to je akoby autor chcel porovnávať fancluby Leva Praha a Slovana Bratislava." su to muzstva dvoch roznych statov takze porovnavat to nemozes :)

Ak sa chceš chytať za slovíčka.... Chceš riešiť politickú situáciu ja nie. Katalánsko - Španielsko je podobné ako Írsko a Veľká Británia. Vo svete je veľa štátov ktoré sa skladajú z rôznych národov a to je dôvod nenávisti, hoci sú pod jednou vlajkou.

nyrven (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 12:04
nyrven
timkoo napísal:

podľa mňa to je len vec názoru, či sa mu tento klub zapáči alebo nie. Mna osobne (som z PP) Slovan v KHL-ke zaujal a som rad , že prezentuju nasim mladých talentov a dodavaju im moznost nadobudnut skusenosti z lepsej ligy ako je pochopitelne ta nasa.( Daňo, Mikúš, Olvecky, Janus..)... Tito hráči maju možnost byt dalej draftovaní z vyššich pozícii do NHL(AHL), kde maju vacsiu moznost presadit sa. Myslim si , ze by sme mohli mat aj viacero slovenskych zastupitelov v KHL a pomohlo by to celkovo slovenskému hokeju :)...

mohlo by byt tych klubov viac v KHL len to by sa nemali vsetky peniaze pchat do jedneho muzstva vies :)

nyrven (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 12:01
nyrven
Pali napísal:

www.hlavnespravy.sk/katalanski-poslanci-ziadaju-eu-aby… tu máš trošku politiky :D
P.S. ,,ktoré sa vyhlasuje za samostatnú jednotku" = samo sa vyhlasuje, nie je oficiálne uznané ale možno k tomu raz príde

no ale hranica tam nieje :) a teraz citujem ja teba "to je akoby autor chcel porovnávať fancluby Leva Praha a Slovana Bratislava." su to muzstva dvoch roznych statov takze porovnavat to nemozes :)

chipitaos (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:49
chipitaos
Jakub Nedoba napísal:

V článku je upresnené, kedy sa hovorí o hokejovom a kedy o futbalovom Slovane

Myslim si ze ty si ten jeden ztych bratislavcanov, ktory poznaju iba bratislavu nic, viac, a ta statna podpora, sa uvedom nebmala ani 5 percent z toho, co bratislava, mali hrať na svojom posratom stadione, a vychodnarska....... ??? to je akoze co ty šašek počmaraný,

timkoo (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:48
timkoo

podľa mňa to je len vec názoru, či sa mu tento klub zapáči alebo nie. Mna osobne (som z PP) Slovan v KHL-ke zaujal a som rad , že prezentuju nasim mladých talentov a dodavaju im moznost nadobudnut skusenosti z lepsej ligy ako je pochopitelne ta nasa.( Daňo, Mikúš, Olvecky, Janus..)... Tito hráči maju možnost byt dalej draftovaní z vyššich pozícii do NHL(AHL), kde maju vacsiu moznost presadit sa. Myslim si , ze by sme mohli mat aj viacero slovenskych zastupitelov v KHL a pomohlo by to celkovo slovenskému hokeju :)...

jour (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:27
jour
Nyrven napísal:

Ukaz mi na mape sveta kde mas oddelene spanielsko od katalanska hranicou ? :)

Prave preto tam napisal "ktoré sa VYHLASUJE za samostatnú jednotku" a nie ze je...

IgorPP (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:24
IgorPP
Michal napísal:

K clanku len tolko, ze zavidis a mylis sa. Fanusikovia hc slovan nenosia fasisticke znaky na veciach a nie su privrzenci podobneho zmyslania. Obrazky ako aj pravda o takychto fanusikoch je ta ze su to fanusikovia sk slovan - co je futbalovy klub. Treba sa ist pozriet na hokej a potom komentovat a sirit demagogiu a skreslene informacie. Ano na zapasy chodi vychodniarska ......... a hned jak sa sem nastahuju maju znacky BA a hned su fanusikovia HC Slovan ale iba ak vyhravaju ak prehravaju su fanusikmi vitazneho timu popripade ako som pocul a videl, "ta aj nasi sravi z hc kosice by to zahrali lepsie". A preto Slovanista moze byt len osoba narodena v BA a nie pristahovalec. A preto HC SLOVAN.

Michal,to by mal Slovan zufalo malo "fanusikov" :-)

Pali (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:22
Pali
Nyrven napísal:

Ukaz mi na mape sveta kde mas oddelene spanielsko od katalanska hranicou ? :)

www.hlavnespravy.sk/katalanski-poslanci-ziadaju-eu-aby… tu máš trošku politiky :D
P.S. ,,ktoré sa vyhlasuje za samostatnú jednotku" = samo sa vyhlasuje, nie je oficiálne uznané ale možno k tomu raz príde

Nyrven (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:13
Nyrven
Pali napísal:

Byť či nebyť fanúšikom Slovana? Je to skôr otázka či ste viac Slovák alebo Bratislavčan, Košičan, Seničan..... Ja som z Bratislavy a v minulej sezóne som držal palce Levu Poprad, pretože vo mne víťazí viac národnostné povedomie ako regionálne.
Príklad s Realom Madrid a Barcelonou sa mi zdá pritiahnutý za vlasy, keďže Real je Španielsko a Barca Katalánsko (ktoré sa vyhlasuje za samostatnú jednotku) to je akoby autor chcel porovnávať fancluby Leva Praha a Slovana Bratislava.

Ukaz mi na mape sveta kde mas oddelene spanielsko od katalanska hranicou ? :)

Pali (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:09
Pali
michal napísal:

No odkedy je Sloven v KHL, tak sa v novinách o ničom inom nepíše iba ako Slovan zase niekoho porazil. Slovenská extraliga z novín uplne zmizla, zostala tam iba tabuľka a súhrn výsledkov. Žiadny článok, report z nejakého zápasu. Iba ked sa stane nieco zle, napriklad dnes bol po dlhej dobe v novinach clanok o extralige a bol o tom ako bolo cele kolo natipovane.
Nie som fanusik slovana a ani nikdy nebudem...cely zivot chodim na hokej do TN, doteraz som slovan nemal rad a len preto ze odisiel do KHL "reprezentovat" Slovensko tak mu mam zacat fandit? Ved to by som si s prepacenim sral do huby za tych predchadzajucich 15 rokov co som slovan neznasal

Súhlasím s tým, že Extraliga ja v zabudnutí, čo je smutné, že sa zabúda na domácu ligu. Otázkou je však prečo? Podľa mňa je vysvetlenie jednoduché: divácky nezáujem. Kedy naposledy bol vypredaný štadión v Extralige? Asi len na finále Slovan - Košice, zatiaľ čo na zápasy Slovana v KHL chodí ,,plný dom".

Nyrven (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 11:09
Nyrven

a ten Granakou vyrok :D asi zabudol ze slovensko pokracuje aj za znackami ktore oznacuju koniec uzemia mesta bratislava :)Michal tu mas svojich slovanystov narodenych v BA mimochodom v zostave slovana je 5 Bratislavcanov :D :D :D

A marcus keby som bol slovanista tak sa hanbim za to co si tu ty vypotil momentalne :D :D
ja som vyrastal v KE a slovanistu by som veselo oplul keby sa presiel po KE v belasej mikine :PPPP asi tak vam fandim drzte sa v KNL....pevne dufam ze raz ten siroky umre a slovan pojde dole vodou...

Pali (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 10:59
Pali

Byť či nebyť fanúšikom Slovana? Je to skôr otázka či ste viac Slovák alebo Bratislavčan, Košičan, Seničan..... Ja som z Bratislavy a v minulej sezóne som držal palce Levu Poprad, pretože vo mne víťazí viac národnostné povedomie ako regionálne.
Príklad s Realom Madrid a Barcelonou sa mi zdá pritiahnutý za vlasy, keďže Real je Španielsko a Barca Katalánsko (ktoré sa vyhlasuje za samostatnú jednotku) to je akoby autor chcel porovnávať fancluby Leva Praha a Slovana Bratislava.

marcus (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 10:49
marcus

Zdravím autor článku, nemám nič proti tomu čo si napísal, len sa ti chcem zveriť s mojim pocitom a mojim názorom.

Ja osobne som vyrastal od malička v Bratislave, hral som pár rokov futbal za ŠK Slovan, chodil som na ich zápasy, chodil som aj na zápasy HC Slovan.

V hokeji hlavný protivník ako si povedal sú Košice, vo futbale Trnava a Žilina.

Ale keď ti poviem pravdu, je mi absolútne jedno aký to je klub ak je zo Slovenska a reprezentuje našu krajinu na medzinárodnom poli. Aj či je to TT, ZA, KE hociktorí slovenský tým, ktorý má šancu ukázať kde to naše Slovensko je, a že s nami treba počítať v každom ohľade. Som hrdý aj keď je to niektorí z klubov ktoré nemám v láske, ale ide o to že je to reprezentácia nášho národa. Preto fandím všetkým týmom ktoré nás reprezentujú na medzinárodnom poli.
A čo poznám ľudí, tak poviem ti, že nepoznám ani jedného Bratislavčana z mojich známych, ktorí to necíti rovnako.

To je z môjho pohľadu.

michal (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 10:49
michal

No odkedy je Sloven v KHL, tak sa v novinách o ničom inom nepíše iba ako Slovan zase niekoho porazil. Slovenská extraliga z novín uplne zmizla, zostala tam iba tabuľka a súhrn výsledkov. Žiadny článok, report z nejakého zápasu. Iba ked sa stane nieco zle, napriklad dnes bol po dlhej dobe v novinach clanok o extralige a bol o tom ako bolo cele kolo natipovane.
Nie som fanusik slovana a ani nikdy nebudem...cely zivot chodim na hokej do TN, doteraz som slovan nemal rad a len preto ze odisiel do KHL "reprezentovat" Slovensko tak mu mam zacat fandit? Ved to by som si s prepacenim sral do huby za tych predchadzajucich 15 rokov co som slovan neznasal

Jakub Nedoba 31.01.2013 10:29
Jakub Nedoba
prosajf napísal:

Fajn clánok, ano som východniar ale fandím Slovanu tak isto som ho nenávidel, tak ako som fandil Popradu tak fandím Slovanu, jedná vec mi vadí, aka Slovnaft aréna, narodny hokejový stadion ziadna slovnaft arena, a podotýkam na Košicky stadion sme nemuseli, prispievať z našich dani :D

Rekonštrukcia Steel areny bola financovaná ako zo strany USS, tak aj vďaka štátnej podpore.

Jakub Nedoba 31.01.2013 10:20
Jakub Nedoba
Michal napísal:

K clanku len tolko, ze zavidis a mylis sa. Fanusikovia hc slovan nenosia fasisticke znaky na veciach a nie su privrzenci podobneho zmyslania. Obrazky ako aj pravda o takychto fanusikoch je ta ze su to fanusikovia sk slovan - co je futbalovy klub. Treba sa ist pozriet na hokej a potom komentovat a sirit demagogiu a skreslene informacie. Ano na zapasy chodi vychodniarska ......... a hned jak sa sem nastahuju maju znacky BA a hned su fanusikovia HC Slovan ale iba ak vyhravaju ak prehravaju su fanusikmi vitazneho timu popripade ako som pocul a videl, "ta aj nasi sravi z hc kosice by to zahrali lepsie". A preto Slovanista moze byt len osoba narodena v BA a nie pristahovalec. A preto HC SLOVAN.

V článku je upresnené, kedy sa hovorí o hokejovom a kedy o futbalovom Slovane

prosajf (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 10:19
prosajf

Fajn clánok, ano som východniar ale fandím Slovanu tak isto som ho nenávidel, tak ako som fandil Popradu tak fandím Slovanu, jedná vec mi vadí, aka Slovnaft aréna, narodny hokejový stadion ziadna slovnaft arena, a podotýkam na Košicky stadion sme nemuseli, prispievať z našich dani :D

Michal (Neregistrovaný užívateľ) 31.01.2013 10:15
Michal

K clanku len tolko, ze zavidis a mylis sa. Fanusikovia hc slovan nenosia fasisticke znaky na veciach a nie su privrzenci podobneho zmyslania. Obrazky ako aj pravda o takychto fanusikoch je ta ze su to fanusikovia sk slovan - co je futbalovy klub. Treba sa ist pozriet na hokej a potom komentovat a sirit demagogiu a skreslene informacie. Ano na zapasy chodi vychodniarska ......... a hned jak sa sem nastahuju maju znacky BA a hned su fanusikovia HC Slovan ale iba ak vyhravaju ak prehravaju su fanusikmi vitazneho timu popripade ako som pocul a videl, "ta aj nasi sravi z hc kosice by to zahrali lepsie". A preto Slovanista moze byt len osoba narodena v BA a nie pristahovalec. A preto HC SLOVAN.

Prihlásenie
 
 
Reklama